Tala Fou

O le pito i tua e tatau ona galue mai luga i lalo ma mai itu eseese e faʻaaoga ai meafaigaluega eseese, ina ia lautele ma mafiafia, ma faʻaalia atoatoa ai le tuʻu o le tagata.O maso tua e le na o le pau lea o le vaega o le tino e sili ona telē ma malosi.E faia a'e i se fa'asologa lavelave o vaega maso felagolagoma'i.

Mai le vaaiga o le faamalositino, e masani lava (1) latissimus dorsi ma teres major, (2) trapezius, (3) pito i lalo: tui tui.O vaega ta'itasi e mana'omia ona fa'atatau i gaioiga fa'apitoa ma tulimanu fana.

O isi maso laiti i tua, e aofia ai le teres major, e mafai ona fesoasoani i le faʻaaogaina o le latissimus dorsi.E masani lava e leai se auala tu'ufua o fa'amalositino.O le latissimus dorsi maso e aofia ai vaega eseese e tolu:

(1) O vaega pito i luga ma pito i tua o le musele latissimus dorsi

Toso i luga: O le toso i luga o le uʻu lautele e galue ai maso latissimus dorsi i luga ma itu pito i luga ma o se auala lelei e faʻateleina ai le lautele o lou tua.

A uma ona nofo le ua toso i lalo: lautele uu toso i lalo fa'amalositino i tua latissimus i le itu ma le pito i tua, o le auala lelei lea e fa'ateleina ai le lautele i tua.

(2) latissimus dorsi pito i lalo

O le toso i luga o le uu ma le toso i lalo, o auala lelei uma ia e galue ai maso latissimus dorsi pito i lalo.

Tu'u sa'o le lima toso i lalo: fa'amalositino latissimus dorsi maso

(3) Latissimus dorsi ogatotonu

O le aloina o le lima e tasi le lima: O le mafai ona vavae ese maso latissimus dorsi tutoatasi o se auala sili lea e totogi ai tagata faʻamalositino e faitio i tua le tutusa.

Barbell bow row: o se tasi lea o faʻataʻitaʻiga faufale latissimus dorsi sili ona lauiloa.

T laina aufana: o se tasi o gaioiga e tutusa ma le laina aufana.

Nofo nofo: e mafai ona fa'amalositino le vaega maso atoa i tua, ma e mafai ona fesoasoani i le fa'amalositino o maso lima ma tauau.

(1) Fa'amimigi tauau

O le faamalositino autu mo le musele trapezius o le tauau masani masani, lea e aoga lelei mo le musele trapezius pito i luga.

(1) feliuliua'i tua ma fa'alautele

Fa'aigoaina fo'i o le 'oti tu'i, amata fa'ata'ita'i le filifiliga sili o le malosi puimanava, o lenei gaioiga gaioiga e fai si la'ititi, o le puimanava e le faigofie ona manu'a.

(2) fa'asaga i pito uma e lua

Fa'amalosi tino fa'alua fa'amalosi tino, fa'amalositino atoatoa i lalo o le sulugatiti tua, sulu.

(3) Aau sa'o

A tula'i mai lua e tutusa le agaga, ae fa'amalositino sulugatiti mai le Angle fa'ata'amilo, o nisi e pei o le fa'amaopoopoina o lima ma vae pe a aau fua (agavale vae taumatau, vae agavale) o le a fa'atumauina le paleni o le tino, faia fa'amalositino atoatoa i tua o le sulugatiti, suilapalapa.

(4) Punu ou vae ma punou

E mafai e tagata amata ona filifili saoloto;A faʻateleina le gaioiga ma le malosi o le puimanava, e mafai ona ave le mamafa talafeagai: paʻu mamafa lautele, e mafai foi ona faia i luga o le masini Smith.Fa'amalositino atoatoa e sosoo ma sulugatiti tua, papa.

(5) Punu ou vae ma toso malosi

Faatasi ai ma faʻamalositino e faʻaleleia ai le malosi o le puimanava, o le toso malosi e le masalomia e sili ona aoga.Fa'amalositino atoatoa e sosoo ma sulugatiti tua, papa.


Taimi meli: Me-13-2022
Tusi lau savali iinei ma lafo mai ia i matou